HONDA’NIN YENİLENEN X-ADV VE NC750X MODELLERİ TÜRKİYE’DE

Honda, yenilenen X-ADV ve NC750X motosiklet modellerini Türkiye’de satışa sunuyor. Sürücüleri için hem şehir içi kullanım kolaylığı sağlayan hem şehir dışı performansıyla dikkat çeken iki modelin yeni versiyonları Nisan 2021’den itibaren Honda bayilerinde satışa çıkıyor.

Türkiye motosiklet pazarında 6 yıldır liderliğini sürdüren Honda, sevilen ve yenilenen X-ADV ve NC750X motosiklet modellerini Türkiye yollarına çıkarıyor. 2021 model X-ADV ve NC750X Euro5 uyumlu, güçlenen motorları ile dikkat çekerken; motosikletin SUV’si olarak tanımlanan X-ADV yeni bir multimedya ve bağlanabilirlik sistemi, NC750X ise hafifletilen yapısı ile kullanım kolaylığı ve yakıt tasarrufu sunuyor. Motosiklet sürücüleri için hem şehir içi kullanım kolaylığı sağlayan hem şehir dışı performansıyla dikkat çeken iki modelin yeni versiyonları Nisan ayından itibaren Türkiye’de satışa sunuluyor.

Her koşula uyum sağlayan yüksek performanslı motosiklet: HONDA X-ADV

Hem şehir için kullanımına uyumlu hem de asfalt dışı yollarda performansı yüksek motosiklet ihtiyacına yönelik olarak geliştirilen, türünün ilk ve tek örneği olan Honda X-ADV performans, ağırlık, tasarım ve kullanım kolaylığı olmak üzere kapsamlı bir şekilde yenilendi. 2021 model X-ADV daha yüksek devirli güçlü motoru, yeniden ayarlanan vites oranları, Elektronik Gaz Kelebeği (TBW), dört farklı sürüş modu ve geliştirilen Honda Seçilebilir Tork Kontrolü gibi özellikleriyle yakıt verimliliğinden ödün vermeden üstün sürüş keyfi ve performansı sunuyor. X-ADV’nin yeniden tasarlanan iskeletini daha keskin tasarımlı grenajlar süslerken, selesi ise sürücünün yere daha rahat basmasını sağlamak için yeniden dizayn edildi.

Honda X-ADV’ye Elektronik Gaz Kelebeği’nin (TBW) eklenmesi ve egzoz sistemindeki iyileştirmeler sayesinde 7.000 d/d ile daha yüksek devirli yeni motor daha fazla güç üretiyor. Maksimum gücü artan motoruyla 6.750 d/d’da 43,1 kW güç ve 4.750 d/d’da 69 Nm tork üreten X-ADV Euro5 emisyonlarını da karşılıyor. 27,8 km/lt (WMTC modu) yakıt tüketiyor ve 13,2 litrelik yakıt deposuyla 366 km’ye kadar menzile olanak tanıyor.

Honda X-ADV, daha kısa oranlı ilk üç viteste daha çevik bir sürüş sağlarken; dört ile altıncı vites arasında dingin ve yakıt tasarruflu bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Standart, Yağmur, Toprak ve Spor olmak üzere dört farklı sürüş modu bulunan Elektronik Gaz Kelebeği (TBW)’de ayrıca kişisel sürüş modu da yer alıyor.

Hassasiyeti yükseltilen Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC) 3 farklı müdahale seviyesi sunarken; otomatik ve manuel sürüş modu bulunan Çift Kavramalı Şanzıman (DCT) ise her bir sürüş tipine uyum sağlayarak vitesi ayarlıyor. Vites geçişlerinde güç kesintisine izin vermeyen çift kavramalı şanzıman, hızlı ve sarsıntısız vites geçişleriyle hem performansa hem sürüş konforuna katkı sağlıyor.

X-ADV’de çift LED farlar ile gündüz farları (DRL) daha modern bir görünümü beraberinde getirirken; arka sinyaller Acil Fren Uyarısı (ESS) özelliği ile sürüş güvenliğini artırıyor. Ayrıca dikkat çeken bir diğer özellik ise multimedya ve bağlanabilirlik olarak öne çıkıyor. Ayrıca X-ADV ile kullanıma sunulan Akılı Anahtar, sürücünün anahtarı cebinden çıkartmadan yakıt deposunu ve sele altı saklama alanını açıyor ve bunun yanı sıra motoru çalıştırabiliyor.

Yeni iskeletiyle 3 kg hafifleyen ve 236 kg boş ağırlığa sahip X-ADV, diğer geliştirme çözümleri 1 kg ağırlık avantajı sağlıyor. 22 litre hacme ulaşan saklama bölmesi daha kullanışlı hale gelirken; USB şarj cihazı ile birlikte torpido gözü günlük hayatı kolaylaştırıyor.

Çok daha keskin bir görünüm kazanan Yeni Honda X-ADV; Gümüş, Siyah ve Gri olmak üzere farklı renk seçenekleriyle  Nisan ayından itibaren satışa sunuluyor.

Yüksek performans ile hafif kullanımın yeni adı: HONDA NC750X

Honda’nın en sevilen çok yönlü motosikletlerinden biri olan NC750X, daha yüksek devirli ve güçlü motor, yeniden ayarlanan vites oranları, Elektronik Gaz Kelebeği (TBW), üç farklı sürüş modu ve geliştirilen Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC) gibi özellikleriyle benzersiz bir sürüş deneyimi sunmak üzere yenilendi.  Boş ağırlığın 6 kg hafiflemesiyle yüksek yakıt verimliliği daha da artırılan modelin yeniden tasarlanan iskeletini de keskin tasarımlı granajlar süslüyor. Ayrıca yeni cam granaj yol rüzgarı ve hava koşullarına karşı kullanıcılara ek koruma sağlıyor.

Başarılı satış grafiğiyle dikkat çeken NC750X’in 2021 modelinde çok yönlü kullanım konforu, sürüş rahatlığı ve pratik kullanım olmak üzere üç noktada geliştirildi.  İyileştirmelerin katkısıyla NC750X’in EURO5 uyumlu motoru 600 d/d daha yüksek devir çeviriyor ve 2 kW daha fazla maksimum güç üretiyor.  Elektronik Gaz Kelebeği (TBW);  Standart, Yağmur ve Spor olmak üzere üç farklı sürüş moduna ve ayrıca bir Kişisel sürüş moduna olanak tanıyor. Çok daha yumuşak ve hassas çalışan Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC) 3 farklı müdahale seviyesi sunarken; çift kavramalı şanzıman (DCT) vites değiştirme programlarıyla her bir sürüş moduna uyum sağlıyor.

Çift Kavramalı Şanzıman (DCT) Honda motosikletlerine özgü bir teknoloji olarak hayatı kolaylaştırmaya devam ederken; yenilenen ekran, LED aydınlatma birimleri ve LCD ekran da benzersiz NC750X deneyimine katkı sağlıyor. Honda Ateşleme Güvenlik Sistemi (HISS) sayesinde anahtara entegre kimlik çipi ile Motor Kontrol Ünitesindeki (ECU) kimliğin uyuşmaması halinde motor çalışmıyor. Arka sinyaller Acil Fren Uyarısı (ESS) özelliği ile sürüş güvenliğine katkı sağlıyor ve sinyaller otomatik olarak devreden çıkıyor.

Elektronik Gaz Kelebeği’nin (TBW) eklenmesi ve egzoz sistemindeki iyileştirmeler sayesinde yeni motor 6.750 d/d’da 43,1 kW güç ve 4.750 d/d’da 69 Nm tork üretiyor. Güç artışı ile birlikte daha kısa oranlı birinci, ikinci ve üçüncü vitesler (hem manuel hem de DCT’de) hem ilk kalkış anında hızlanma, hem de ara hızlanma süresini iyileştiriyor. NC750X’in Euro5 emisyonlarını karşılayan motoru, 28,3 km/lt (WMTC modu) yakıt tüketiyor ve sele altına gizlenen 14,1 litrelik yakıt deposuyla yaklaşık 400 km menzil sunuyor.

NC750X’in yeniden tasarlanan iskeleti, yeniden tasarlanan hava filtresi kutusu ve yeri değiştirilen akü sayesinde saklama bölmesi için daha fazla alan sunuluyor.  Şasi genelinde uygulanan tasarruf önlemleri ile 1,2 kg ağırlık avantajı elde edilirken; NC’ye özgü bir diğer özellik olarak yakıt deposunun bulunduğu yerdeki saklama alan 23 litre hacmi ile öne çıkıyor. Kapağın iç kısmında alanı verimli kullanmak üzere dört adet kanca bulunuyor ve yeni bir USB-C tipi soket de yer alıyor. Boş ağırlığı 214 kg (224 kg DCT) olan yeni NC750X, 6 kg daha hafif ve 30 mm daha alçak olan 800 mm’lik sele yüksekliğiyle kullanım kolaylığını destekliyor.

Yeni Honda NC750X; Siyah, Kırmızı, Beyaz ve Mavi olmak üzere dört renk seçeneği ve iki farklı şanzıman tipiyle Nisan ayından itibaren Honda bayilerinde satışa sunuluyor.